Uw adviessoftware en HDN ondersteunen geen ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid voor de vertrekkende partner

Gaan je klanten uit elkaar?

Lees dan hier hoe je de ontslagaanvraag indient.

Als je klanten uit elkaar gaan vraag je voor de vertrekkende partner “ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid” aan.

Je kunt de ontslagaanvraag dus alleen indienen via een formulier. Hieronder vind je welk formulier je moet gebruiken, dit verschilt per geldverstrekker.

Het bedrag voor een verhoging, dus geld voor het uitkoopbedrag, kun je als 2e hypotheek/onderhandse verhoging wel via HDN indienen.

Voor aanvragen met NHG dient er ook een NIBUD-begrotingsformulier woonlasten en een NHG toets te worden aangeleverd.

Klik hier om het NIBUD-begrotingsformulier te downloaden.

Klik hier om de NHG-toets uit te voeren.

Aanvragen: check de geldverstrekker

MO.servicing behandelt ontslagaanvragen voor de Quion geldverstrekkers. Dat zijn Argenta, bijBouwe, Centraal Beheer, Clarian Wonen, HollandWoont, Hypotrust, IQWoon, Robuust en Vista.

Klik hier om het aanvraagformulier voor deze geldverstrekkers te downloaden. Je kunt het ingevulde aanvraagformulier met de benodigde documenten mailen naar: hypotheken@mo-servicing.nl.

Je ontslagaanvragen voor Lot, NIBC, Tulp en Venn moet je rechtstreeks bij Stater indienen. Het benodigde formulier tref je hier aan. Stuur dit ingevuld direct naar: OHA@Stater.nl. Het benodigde formulier voor Munt tref je hier aan. Stuur dit ingevuld direct naar: teammunt@stater.nl.

Voor Lloyds Bank kun je, met het formulier van hun website, de aanvraag rechtstreeks indienen bij Lloyds Bank. Dat geldt ook voor Merius; zie hun website voor aanvullende informatie.

Wij werken voor de volgende geldverstrekkers

Wij werken voor de volgende geldverstrekkers